h1

Rattamatk Päev Kuus

August 6, 2010

Kuuendal päeval ärkasime kenasti, _ei pakkinud_ telke kokku ning vurasime edasi. Maastik oli muutnud juba päris mõtlikuks, kord läks ta ülespoole, kord läks ta allapoole. Need viimased olid päris mõnusad, see esimene pool mitte nii väga. Kohtusime ka kohaliku hullrattur-onuga, kes meile laialt rääkis, millised teed on siin head ja uuris, kust me pärit oleme. Nagu kõrgema taseme seikleja oleks heatahtlikult algajatele soovitusi jaganud. Natuke jahunud, kihutas ta minema. Meie jätkasime teed Taagepera lossi poole. Proovi mõttes vahetasime Preiliga rattad ning järgnevad paarkend kilomeetrit ägasin ma nagu üks higine orav selle otsas. Avastasime ka, et minu ratta amordid võiks lahti keerata, siis on mööda kruusateed parem sõita…

“Schloss Tagepervaania”

Enne Taagepera teed, teleportis meie juurde jällegi see hullrattur-onu, ajas natuke juttu ning teleporteerus siis edasi. Seenele pidi minema. Taagepera lossis me süüa küll ei saanud, kuid seal toimusid juba päris imelikud lood, seega otsustasime sääred teha.

“Mida krdit!”

Paarsada meetrit Taageperast eemale jõudnud, läks taevas mürinal pilve ning hakkas sadama vihma. Selline klassikaline suvine veemüür tuli taevast alla. Vurasime läbi selle veemassi edasi Helme poole. Ülejäänud seltskond tõmbas vihmakeebid peale, nähes peale seda välja nagu ilma lennuvõimeta superkangelased rataste seljas. Vihma uhas, keebid lehvisid, mina märgusin kuni trussariteni. Helme juures jäi õnneks suurem vihm järgi ning kui me juba Tõrvasse jõudsime, olime suht kuivad. Mugisime kohalikus kõrtsis süüa, vaatasime Gregikuga mingi jalkamängu (holland, holland!) ära ning väntasime edasi.

“Ma ei tea, mis ma siin teen, aga see tundub naljakas”

Edasi tulid päris tõsised künkad, allamäge uhades sai 40+ kiiruseks kätte ilma probleemideta. Ülesmäge minnes kippus keel üle vesti lotendama. Tol päeval tuli meil kõige suurem distant ~70km, kui mu mälu mind ei peta. Üritasime kõigepealt Jaanikese hotellis öömaja saada, kuid seal polnud kedagi kohal ning siis maandusime mingi Valga onkli majas, kes ka reisijaid võõrustas. Pesta sai, linade vahel magada ka, lisaks veel onu pakutud vorsti vohmida. Profit.

2 comments

1. Ühel mu heal sõbral on maja Taagepera kandis, Tündre järve vahetus läheduses. Mul oli ka tollal puhkus, oleks teadnud, oleks võinud seal korra kokku saada. Sauna teha ja ujumas käia.